Meta, cea care deține Facebook, Instagram și WhatsApp, a făcut o serie de schimbări iar acest lucru a generat unele nemulțumiri, chiar în sânul angajaților companiei. Pe de altă parte Meta tocmai a publicat o notă internă care chiar schimbă totul.
Angajaţii Meta şi-au exprimat nemulţumirea pe forumul propriu al companiei după ce aceasta a anunţat că va pune capăt programului de verificare a informaţiilor realizat de terţi, la doar două săptămâni înaintea inaugurării preşedintelui Donald Trump, potrivit CNBC. „Pare că spunem oamenilor că informaţiile nu mai contează”, a scris un angajat în vreme ce alţii au avertizat că noile politici ar putea duce la o creştere a conţinutului rasist şi transfobic şi la răspândirea dezinformării.
Compania Meta a refuzat să comenteze asupra situaţiei. Printr-o postare personală, directorul general al Meta, Mark Zuckerberg, a încercat să explice cum că verificarea informațiilor ar fi fost…cenzură: „Am ajuns într-un punct în care pur şi simplu sunt prea multe greşeli şi prea multă cenzură. A sosit momentul să revenim la rădăcinile noastre în ceea ce priveşte libertatea de exprimare”. Zuckerberg a deplâns în acest sens şi faptul că „numărul legilor care instituţionalizează cenzura (în UE) nu încetează să crească şi prin urmare este dificil să se construiască acolo ceva inovator”, declaraţie criticată de Comisia Europeană.
De altfel compania Meta, cea care deține Facebook, Instagram și WhatsApp, a făcut o serie de schimbări odată cu realegerea lui Donald Trump la Casa Albă, încercând astfel o apropiere de noua administrație republicană.
Joel Kaplan, fost consilier al Casei Albe sub preşedintele George W. Bush, care a fost numit drept noul director global de afaceri al Meta, a anunţat pe platforma internă Workplace: „Suntem optimişti că aceste schimbări ne vor ajuta să revenim la angajamentul fundamental pentru libertatea de exprimare” ca pretext pentru o serie de decizii prin care liderii mega companiei de social media încearcă să se apropie de administraţia Trump.
Meta renunță la „echitate și incluziune”
Iată însă că acum Meta renunță și la programele DEI, tot potrivit CNBC, care publică nota internă a Meta în acest sens. Compania le-a spus angajaților că intenționează să încheie o serie de programe interne menite să crească angajarea de către companie a diverșilor candidați.
Operatorul Facebook și Instagram își va suspenda abordarea actuală de a lua în considerare candidații calificați din grupurile subreprezentate pentru roluri deschise și programele sale de formare pentru echitate și incluziune.
„Chief Diversity Officer Maxine Williams va trece într-un nou rol axat pe accesibilitate și implicare”, spune Meta în nota internă.
Janelle Gale, vicepreședintele Meta, a făcut anunțul pe forumul de comunicare internă Workplace al companiei. Printre modificări, Meta pune capăt „abordării diverselor” a companiei de a lua în considerare candidații calificați din grupurile subreprezentate pentru rolurile sale deschise. Compania pune, de asemenea, capăt programului său de furnizori de diversitate și programelor de formare privind echitatea și incluziunea.
Gale a anunțat, de asemenea, desființarea echipei de diversitate, echitate și incluziune a companiei, sau DEI, și ea a spus că Maxine Williams, directorul general pentru diversitate Meta, se va muta într-un nou rol axat pe accesibilitate și implicare. Mai mulți angajați Meta au răspuns postării lui Gale cu comentarii care critică noua politică. „Dacă nu vă susțineți principiile atunci când lucrurile devin dificile, acestea nu sunt valori. Sunt hobby-uri”, a postat un angajat într-un comentariu care a primit reacția a peste 600 de colegi.
Se schimbă peisajul politic
Schimbarea politicii DEI urmează o serie de inversări radicale ale politicii de către compania de social media luna aceasta. Săptămâna trecută, Meta l-a înlocuit pe șeful afacerilor globale, Nick Clegg, cu Joel Kaplan, un veteran al companiei cu legături de lungă durată cu Partidul Republican. Marți, Mark Zuckerberg a anunțat o nouă politică de vorbire care includea încetarea programului de verificare a faptelor al companiei.
Axios a fost primul care a raportat modificările DEI la compania de social media. Meta nu a răspuns imediat la o solicitare de comentariu.
Mai jos este nota internă completă a lui Gale, pe care CNBC a obținut-o. Iată câteva „spicuiri”.
„Salutare tuturor,
Am vrut să vă împărtășesc câteva modificări pe care le facem practicilor noastre de angajare, dezvoltare și achiziții. Înainte de a intra în detalii, există câteva elemente importante de prezentat:
Peisajul juridic și politic din jurul eforturilor de diversitate, echitate și incluziune din Statele Unite se schimbă. Curtea Supremă a Statelor Unite a luat recent decizii care semnalează o schimbare în modul în care instanțele vor aborda DEI. Reafirmă principiile de lungă durată conform cărora discriminarea nu ar trebui tolerată sau promovată pe baza caracteristicilor inerente. Termenul „DEI” a devenit, de asemenea, încărcat, în parte pentru că este înțeles de unii ca o practică care sugerează un tratament preferențial al unor grupuri față de altele.
La Meta, avem un principiu de a servi tuturor. Acest lucru poate fi realizat prin echipe diverse din punct de vedere cognitiv, cu diferențe de cunoștințe, abilități, opinii politice, medii, perspective și experiențe. Astfel de echipe sunt mai bune la inovare, la rezolvarea problemelor complexe și la identificarea de noi oportunități care, în cele din urmă, ne ajută să ne îndeplinim ambiția de a construi produse care să servească tuturor. În plus, am crezut întotdeauna că nimănui nu ar trebui să i se ofere – sau lipsit – de oportunități din cauza caracteristicilor de protecție, iar asta nu s-a schimbat.
Având în vedere peisajul juridic și politic în schimbare, facem următoarele modificări:
La angajare, vom continua să găsim candidați din medii diferite, dar vom înceta să mai folosim abordarea Diverse Slate. Această practică a fost întotdeauna supusă dezbaterii publice și este în prezent contestată. Credem că există și alte modalități de a construi o forță de muncă lider în industrie și de a folosi echipe formate din oameni de talie mondială din toate tipurile de medii pentru a construi produse care să funcționeze pentru toată lumea.
Am încheiat anterior obiectivele de reprezentare pentru femei și minorități etnice. A avea obiective poate crea impresia că deciziile sunt luate în funcție de rasă sau gen. Deși aceasta nu a fost niciodată practica noastră, vrem să eliminăm orice impresie despre aceasta (…)”.