Parlamentul European introduce reguli mai stricte privind plata amenzilor de către șoferii care circulă în Uniunea Europeană.
Motivul îl reprezintă faptul că aproape jumătate din infracțiunile rutiere comise în altă țară rămân nesancționate.
Potrivit noilor reglementări, amenda se va plăti în țara unde s-a produs infracțiunea.
Șoferii care conduc un vehicul cu număr de înmatriculare străin nu vor mai putea să nu respecte legea, potrivit noilor reguli convenite de Consiliul European și de Parlamentul European. Aproape 40% dintre infracțiunile rutiere transfrontaliere rămân nepedepsite. Din acest motiv se va îmbunătăți infrastructura de colaborare între țările europene. „O plăcuță de înmatriculare străină nu poate fi o licență pentru impunitate rutieră”, a spus Kosma Złotowski, europarlamentar polonez.
Țara unde s-a produs o infracțiune rutieră poate solicita în continuare ajutorul țării de reședință a șoferului.
După ce s-au parcurs toate etapele legale privind plata amenzii la nivel local, orice țară europeană poate solicita autorităților țării de rezidență recuperarea amenzilor de peste 70 euro. Termenul pentru această cerere este de 11 luni de la dată producerii infracțiunii. Noul cod rutier european extinde lista infracțiunilor ce pot fi sancționate în UE prin colaborarea între țări. Dacă până acum era vorba de depășirea vitezei legale și conducerea sunt influența alcoolului și drogurilor, acum s-au mai adăugat o serie de încălcări ale Codului Rutier.
Este vorba despre parcarea periculoasă, depășirea periculoasă, traversarea unei linii continue, nerespectarea regulilor din zonele școlare, pietonale sau cele legate de pistele de biciclete, conducerea în direcție greșită și încălcarea normelor de folosire a coridoarelor de urgență. După doi ani de la promulgarea acestor schimbări la nivel național, companiile private nu vor mai putea ajuta țări din UE să colecteze sumele amenzilor de circulație de la șoferii străini.
Citiți și