„Clădirea aceea urâtă de birouri a devenit hotel?!”, se miră întrebător mama, când îi povestesc despre ce a devenit – deja de trei ani, acea clădire pe care ea nu putea să o sufere în tinerețe, prin anii 80. Deoarece era „ugly” (cum s-ar zice în termeni contemporani).
Este vorba despre Moxy Bucharest Old Town by Marriot, deschis „pe pandemie”, în 2020. Acum tocmai a câștigat, la premiile Radar de Media, titlul de „Cel mai instagramabil hotel din România”. Să vedem.
Cine a făcut mișcarea a riscat și a câștigat! Grupul Apex Alliance din Lituania, controlat de mai mulţi antreprenori lituanieni printre care şi Nerijus Numavicius, considerat a fi cel mai bogat om din statul baltic, a deschis acest hotel – un brand Marriott, în Centrul Vechi din Capitală, în urma unei investiţii de aproximativ 12,5 milioane de euro.
Noul brand Marriott este centrat pe millenials şi a debutat în septembrie 2014, odată cu deschiderea Moxy Milan în Italia. „Pentru locaţia noastră din centrul oraşului, am ales brandul pentru millenials, dar nu numai, numit Moxy. Cu Moxy ne adresăm călătorilor tineri, care caută o abordare diferită a cazării şi a serviciilor. Este deja un brand binecunoscut şi apreciat pe alte pieţe din Europa, Asia şi SUA. Oaspeţii noştri sunt independenţi şi au o personalitate puternică, sunt curajoşi şi energici şi caută o experienţă nouă, nu o simplă cazare. Modelul nostru de afaceri se bazează pe o combinaţie de operaţiuni eficiente şi tehnologie de ultimă oră”, a explicat Gerhard Erasmus, CEO, Apex Alliance Hotel Management.
Peste regulile industriei
L-am vizitat prima oară anul trecut și de atunci revin uneori cu plăcere – aceasta deoarece recepția hotelului este, de fapt, un hub în miniatură! Pentru cei care vin doar să bea o cafea sau un prosecco la bar, ori doar își stabilesc aici diverse discuții pe timp scurt, nu e deloc deranjant faptul că în același timp turiștii își fac check in-ul. Pentru turiști nici atât. Mai ales, spre exemplu, după ce toată lumea trece pe lângă urșii de plus de la intrare, pășește invariabil pe covorul cu o frântură a unei melodii cântată de Taylor Swift imprimată pe el.
E vorba despre o „viermuială” constructivă pentru toată lumea. Desigur, nu e ușor. Un asemenea concept, fără a-l lăuda, are în spate lucruri îndelung puse la punct și targetate. Vorbind despre concept, Moxy cam trece peste regulile industriei, fiind oarecum dedicat acelor Fun Hunters – cei care combină distracția cu explorarea destinației în care călătoresc și bineînțeles împărtășesc totul în social media.
Hotelurile, ca și hotelierii, își trăiesc povestea lor
Moxy din Bucureşti dispune de 119 camere, iar elementele de design minimalist ale lobby-ului, combinate cu spaţii comune şi un bar central – inima hotelului, care funcţionează şi ca recepţie – promovează interacţiunea. De la balcoanele camerelor se poate vedea Bucureștiul în toată splendoarea lui, atâta cât a mai rămas…
Cine ar fi zis că va fi asediat de turiști străini – și nu numai – într-un an problematic (2020)? Vorbim despre turiști tineri majoritar. În fapt, este vorba despre adolescența la toate vârstele!
Hotelurile, ca și hotelierii, își trăiesc povestea lor cu clienți fericiți și mulțumiți, ori obosiți și mofturoși. Peste toate rămâne sufletul hotelurilor, ce bate în ritmul sufletelor ce se îngrijesc de ele – oameni de marketing, „administrativii”, cameristele, etc. În fond și la urma urmei, oamenii-călători pleacă, hotelurile și cei care lucrează în ele rămân…
Un amănunt: niciodată nu pot uita faptul că Chanel Coco a avut până în ultima zi a vieții ei o cameră la Ritz (în 1937 a pus ochii pe un suite din Ritz și timp de 34 de ani – dacă nu mă înșel – a stat acolo). Acea lume strălucitoare în felul ei a murit demult. Dar, până la urmă, nici lumea de azi nu e de lepădat, doar dacă uneori luptă în mod creativ pentru supraviețuire. Ca Moxy.