Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Lumea de lângă noi > Al doilea terminal la Aeroportul Henri Coandă ar trebui să fie un obiectiv strategic
Terminal la Aeroportul Henri Coandă, obiectiv strategic

Al doilea terminal la Aeroportul Henri Coandă ar trebui să fie un obiectiv strategic

De Sorin Alexandrescu Publicat 2023-12-14
Distribuie

Un al doilea terminal al Aeroportului Otopeni ar trebui să devină un obiectiv strategic critic pentru România până în 2030.

Aceasta este concluzia unui studiu de specialitate al firmei olandeze de consultanță și inginerie aeroportuară NACO, făcut pentru Fondul Proprietatea. Studiul NACO a fost făcut în contextul în care Fondul Proprietatea contestă în prezent în justiție o majorare de capital social la Aeroporturi București cu valoarea terenurilor de la aeroportul Băneasa. Cifrele de trafic previzionate la Aeroportul Băneasa au fost un element cheie în raportul de evaluare care a prezentat o valoare mult supraestimată, arată Fondul. Raportul întocmit de NACO indică un trafic potențial maxim la Aeroportul Băneasa care reprezintă aproximativ jumătate din cel prognozat în raportul de evaluare contestat.

Ce spune raportul NACO

Ca urmare a unei creșteri economice solide și a expansiunii companiilor aeriene low-cost, se așteaptă ca cererea fără restrictii (fără a lua în considerare limitările de infrastructură) să continue tendințele de dinainte de pandemia COVID, ajungând la aproximativ 21 de milioane de pasageri pe an în zona Bucureștiului până în 2030.Până în 2050, se anticipează că cererea fără restricții va fi de aproximativ 33 de milioane de pasageri pe an.

După ce au evaluat infrastructura existentă în Aeroportul Otopeni, experții NACO au concluzionat că acesta ar putea procesa între 16 și 18 milioane de pasageri pe an. În funcție de evoluția reală a traficului, de limitele de capacitate și de nivelurile de servicii considerate acceptabile, Aeroportul Otopeni ar putea atinge acest volum de pasageri între 2025 și 2030.

Studiul a identificat o potențială oportunitate pentru Aeroportul Băneasa de a atrage traficul suplimentar care nu poate fi preluat de Aeroportul Otopeni din cauza limitărilor de capacitate.

Cele mai potrivite companii aeriene candidate pentru a deservi Aeroportul Băneasa vor fi companiile aeriene independente mai mici care operează în prezent la orele de vârf de pe Aeroportul Otopeni, ceea ce înseamnă aproximativ 300.000 – 500.000 de pasageri anual. Restricția impusă pe timp de noapte pentru zborurile comerciale (între orele 22:00 – 6:00) reprezintă un obstacol major pentru marii transportatori low-cost.

Terminalul existent al Aeroportului Băneasa are o capacitate de aproximativ 175 de pasageri pe oră sau 2 mișcări de aeronave pe oră, adică o aterizare și o decolare. În 2022, Băneasa a avut 10.000 de pasageri. În 2023 nu va depăși 100 de mii.

În scenariul actual pentru Aeroportul Băneasa, adică fără nicio extindere de capacitate, volumele de trafic până în 2035 vor varia între 340.000 și 840.000, în cazul în care Aeroportul Băneasa reușește să ofere condiții avantajoase pentru companiile aeriene. Dacă sunt luate în considerare restricțiile de zbor pe timp de noapte, limita superioară ar putea fi limitată la aproximativ 700.000 de pasageri pe an.

Dacă vor fi făcute investistiții în Aeroportul Băneasa ar putea crește capacitatea doar până la un maxim de 4 mișcări de aeronave pe oră. Acest lucru ar putea crește traficul anual în 2035 de la 0,8 la 1,7 milioane de pasageri, ținând cont de interdicția de zbor pe timp de noapte. Din cauza restricțiilor de zbor pe timp de noapte, limita superioară este redusă la 1,3 milioane pasageri, mai arată Raportul NACO. Evaluatorul contestat de Fond a folosit un trafic anual de aproximativ 3 milioane de pasageri începând cu anul 2022, mai mult decât dublu față de ceea ce ar putea fi realizat pe aeroportul Băneasa cu infrastructura actuală, în toate scenariile de investiții analizate.

René Hopstaken, Consultant Aeroportuar la NACO, a declarat: “Considerăm că Aeroportul Băneasa ar putea funcționa ca un aeroport complementar la Aeroportul Otopeni, dar mai mulți factori limitează capacitatea sa de procesare. Astfel, soluția principală pentru limitările induse de capacitatea aeroportului o constituie construcția unui nou terminal în următorii ani.”

Infrastructura aeroportuară din zona București este așteptată să se confrunte cu provocări semnificative privind capacitatea până în 2030, chiar și în cazul mutării unor operațiuni comerciale pe Aeroportul Băneasa, mai notează Fondul Proprietatea. Prin urmare, construirea unui nou terminal la Aeroportul Henri Coandă devine un obiectiv strategic critic pentru România până în 2030, susține FP. René Hopstaken, Consultant Aeroportuar la NACO, a menționat că investiția în noul terminal ar putea fi cuprinsă între 500 de milioane de euro și 1 miliard de euro. El a mai arătat că la planificare până la deschiderea unui nou terminal durează între 5 și 7 ani.

Similare

author avatar
Sorin Alexandrescu
See Full Bio

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Câștigător Te cunosc de undeva 2025. Cine a luat premiul de 15.000 de euro
Câștigător Te cunosc de undeva 2025. Cine a luat premiul de 15.000 de euro
Nicușor Dan, unde este livretul militar? Noul comandant suprem al armatei nu știe ce grad are
Ce face câștigătoarea Românii au talent 2025 cu trofelul 120.000 de euro / Damaris Lupu are 14 ani
Tragedie în Târgu Jiu: băiat de 18 ani, găsit spânzurat cu lesa câinelui / Motivul sinuciderii
Horoscop zilnic, 25 mai 2025: Leu, nu forța lucrurile
Taguri:aeroportAeroportul Băneasaaeroportul Henri Coandă
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu
  • Pingback: Mai multe trenuri spre Aeroportul Otopeni au fost anulate

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Cum a câștigat Nicușor Dan alegerile prezidențiale: George Simion a fost de fapt Gabriela Firea deghizată

Cum a câștigat Nicușor Dan alegerile prezidențiale: George Simion a fost de fapt Gabriela Firea deghizată

Primarul general al Capitalei, președintele ales Nicușor Dan, ne-a obișnuit să câștige bătălii politice doar atunci când o are ca adversar pe…

Citeste mai mult
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Cum îți influențează TikTok sănătatea mintală
Cum îți influențează TikTok sănătatea mintală
9 semne că suferi de burnout și nici nu îți dai seama
Obiective turistice în județul Constanța. Ce poți să vizitezi la mare în România
Ce flori să alegi pentru fiecare ocazie: sfaturi pentru cadouri florale perfecte
Secretele organizării: sfaturi utile pentru gestionarea sarcinilor
Cele mai bune sfaturi de grădinărit pentru sezonul primăvară-vară
Alimente sănătoase care îți fac mai mult rău decât bine
Sindromul impostorului: cum îți sabotezi singur viața
Biroul tău spune totul despre modul în care face bani și cum te descurci în afaceri
Răsfățul redefinit. Cinci sanctuare spa care transcend obișnuitul
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro