Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) cotinuă controalele privind campaniile electorate ale candidaților pentru cea mai importantă funcție în stat. După ce a dat publicității un raport în care a semnalat nereguli în campania prezidențiabilului Nicușor Dan, Autoritatea și-a îndreptat atenția asupra candidatului AUR, George Simion.
AEP demarează controale și la partidul lui George Simion
Într-un nou comunicat de presă emis vineri, 25 aprilie, AEP a transmis că va analiza acel milion de scrisori pe care George Simion l-a trimis persoanelor în vârstă. Autoritatea a mai menționat va demara procedurile necesare pentru sesizarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrăriii Datelor cu Caracter Personal.
Asta în condițiile în care AEP a primit numersoare reclamații referitor la faptul că au primit prin poștă plicuri personalizate cu materiale publicitare din partea candidatului AUR, George Simion.
„Având în vedere numeroasele plângeri prin care este reclamat faptul că mai mulți cetățeni au primit, prin poștă, în plic personalizat, materiale publicitare politice adresate în mod direct acestora de către domnul George-Nicolae Simion, candidat din partea partidului Alianța pentru Unirea Românilor la alegerile pentru Președintele României din anul 2025, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința publicului faptul că va înainta aceste sesizări Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal”, se arată în comunicatul instituției.

AEP invocă încălcarea Regulamentului UE 2016/679 al Parlamentului European
Demersurile AEP survin numărului mare de sezizări prin care reclamanții au invocat încălcarea Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016. Un regulament care face trimitere la protecția persoanelor fizice privind datele cu caractare personal și libera circulație a acestora, precum și la aborgarea Directivei 95/26/CE, dar și a altor acte normative care se aplică în domeniului protecției datelor.
Totodată, reprezentanții Autorității Electorale Permanente adaugă faptul că reclamațiile care vizează materialul publicitar propagandistic vor fi luate în considerare în cadrul controlului care se desfășoară la entitatea politică AUR.

Un milion de seniori au primit scrisori din partea candidatului AUR
„Totodată, aducem la cunoștința publicului faptul că destinatarii acestor tipuri de materiale beneficiază de dreptul de acces la datele cu caracter personal, potrivit prevederilor art. 15 din Regulamentul general privind protecția datelor, precum și de dreptul la ștergerea datelor cu caracter personal, potrivit prevederilor art. 17 din același regulament. Pentru a exercita aceste drepturi, cetățenii trebuie să se adreseze în mod direct formațiunii politice în cauză”, se mai arată în comunicat.
În cursul acestei săptămâni, în spațiul public au apărut informații potrivtit cărora George Simion a trimis aproximativ un milion de scrisori personalizate pentru aproximativ un milion de vârstnici. Pe spatele scrisorii sunt menționate codul de mandatar financiar AUR și mențiunea că firma care s-a ocupat de redactarea scrisorilor respective a tipărit aproximativ un milion de exemplare, potrivit portalului G4 Media.