AEP a dezvăluit sumele cheltuite de partidele politice. Formațiunile politice au cheltuit în primele două luni ale acestui an mult peste banii primiți de la stat.
Aproximativ două treimi din fondurile primite au fost alocate pentru promovare prin diferite canale de comunicare.
AEP a dezvăluit sumele cheltuite de partidele politice
În prima luna din 2025, partidele politice au primit subvenții în valoare de aproximativ 50 de milioane de lei, o lună mai târziu însă fondurile s-au diminuat considerabil, până la 19,19 milioane de lei din care 10, 75 milioane au fost alocate pentru promovare, potrivit datelor furnizate de AEP (Autoritatea Electorală Permanentă) redate de publicația Libertatea.
PSD a cheltuit în luna februarie 6,93 milioane de lei, mai mult cu aproape 200.000 de lei față de subvenția primită din partea statului. În aceeași lună, social-democrații au alocat pentru servicii de promovare aproximativ 5,5 milioane de lei, mai arată raportul AEP.

Datele AEP arată pe ce au dat banii partidele politice
Potrivit datelor AEP, în luna februarie, costurile alocate de PSD pentru promovarea mediatică a fost considerabil mai mică. În prima lună a anului în curs, social-democrații au cheltuit 34,69 milioane de lei pentru promovare media.
În februarie, partidul lui Marcel Ciolacu a cheltuit cei mai mulți bani pentru activitatea personalului 528.519 lei și doar 88.846 de lei pentru sondaje. Pentru consultanță politică PSD a alocat aproximativ 194.000 de lei, mai arată datele furnizate de AEP.
În privința celor de la AUR, datele Autoritatea Electorală Permanentă indică faptul că partidul condus de George Simion a primit în luna februarie subvenții în valoare de 4,31 milioane de lei, dar a cheltuit 6,08 milioane, dintre care 3,48 au fost alocate serviciilor de promovare.

PNL a beneficiat de 3,67 milioane de lei
Acestor cheltuieli se adaugă și sumele pentru „organizarea activităților politice”, în valoare de 353.012 lei la care se adaugă cheltuieli în valoare de 294.008 lei pentru producția și difuzarea de spoturi publicitare. Datele AEP consultate de publicația Libertatea mai arată faptul că PNL a beneficiat în luna februarie de subvenții în valoare de 3,67 milioanee de lei, însă cheltuielile raportate au fost de 4,21 milioane de lei.
Chiar dacă liberalii stau prost la capitolul buget și capital electoral, tot au alocat 1,47 milioane de lei pentru serviciile de promovare mediatică. De asemenea, Partidul Național Liberal a alocat 1,28 milioane de lei pentru investiții în bunuri și imobile la care se adaugă 277.462 de lei pentru sondaje și alte 140.000 de lei pentru consultanță politică.

AEP n-a publicat datele financiare pentru SOS România
AEP menționează că partidul condus de Elena Lasconi, USR, a primit în februarie 2,6 milioane de lei, dar a cheltuit cu 300.000 de lei mai mult. Cele mai mari costuri au fost cele cu personalul, 1,08 milioane de lei, iar pentru serviciile de promovare media USR a plătit 600.000 de lei. Pentru chiria și întreținerea sediilor Uniunea Salvați România a plătit 328.000 de lei.
Proaspăt intrat în Parlamentul României, Partidul Omanilor Tineri (POT) a primit 1,39 milioane de lei și a cheltuit doar 71.382 de lei. Serviciile de birotică au însumat 44.882 de lei, iar cele de consultanță politică 23.500 de lei. AEP nu a publicat raportul financiar al partiului condus de Diana Șoșoacă, SOS România, entitatea care a beneficiat, de asemenea, de subvențiile statului.