Administrația Zonei Libere Sulina, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și al Consiliului Județean Tulcea, începe modernizarea Portului Sulina. AZL implementează două proiecte strategice finanțate din fonduri europene ce vizează modernizarea infrastructurii portuare. Proiectul vizează modernizarea perimetrului I – Zona Liberă și a perimetrului II – Bazinul Maritim. Pentru modernizarea Perimetrului I al Administrației Zonei Libere Sulina, s-au alocat 87.587.053,94 lei din Programul Operațional Transport 2021-2027, iar pentru Perimetrul II, suma de 135.567.669,80 lei.
Modernizarea Portului Sulina va aduce 300 de noi locuri de muncă
Modernizarea Portului Sulina va face din acesta un important nod de transbordare între navele fluviale și maritime, inclusiv cele de până la 40.000 dwt, facilitând transportul de mărfuri din România, Moldova și Ucraina către piețele din Africa, Orientul Mijlociu și Asia. Activitățile portului vor fi susținute de o rețea de transport de tip feeder, colaborând cu porturile din Izmail, Reni, Giurgiulești, Galați și Brăila. Portul Sulina va deveni cel mai modern hub logistic din regiune, accesibil operatorilor economici din diverse industrii. Prin modernizarea și extinderea infrastructurii, portuare se estimează că se vor crea aproximativ 300 de noi locuri de muncă permanente în Sulina, contribuind astfel la revitalizarea economică a regiunii.
Portul Sulina va deveni un pol de dezvoltare economică
„Această investiție va transforma radical Sulina, aducând o nouă dinamică economică orașului. Modernizarea portului va atrage un flux crescut de mărfuri și, implicit, va stimula interesul pentru investiții în zonă. Aceste proiecte reprezintă o realizare majoră, nu doar pentru oraș, ci la nivel național, deoarece Portul Sulina va redeveni un pol de dezvoltare economică, cu efecte pozitive pe termen lung. Ceea ce mă bucură cel mai mult este faptul că, prin aceste proiecte, reușim să răspundem nevoilor reale ale comunității din Sulina, oferindu-le locuri de muncă și oportunități economice sustenabile. În același timp, suntem atenți la protejarea mediului și la implementarea unor soluții care vor asigura un echilibru între dezvoltare și protejarea ecosistemului unic al Deltei Dunării.”, a declarat Horia Teodorescu, președintele Consiliului Județean Tulcea.
Se estimează că prin Portul Sulina vor circula peste 3 milioane de tone de mărfuri anual
Având în vedere amplasarea strategică a portului și stabilitatea nivelului apelor Dunării maritime, tot mai multe companii din estul României, Republica Moldova și Ucraina și-au manifestat interesul de a utiliza Portul Sulina ca nod de transbordare pe termen lung. Potrivit estimărilor realizate în cadrul Studiului de Oportunitate BERD pentru Green Port Sulina, se preconizează că în următorii trei ani portul va facilita transbordarea a peste 3 milioane de tone anual, generând astfel venituri semnificative din taxe portuare și de concesiune pentru Administrația Zonei Libere Sulina, venituri suplimentare pentru AFDJ Galați și contribuții fiscale pentru autoritățile locale și naționale.
Prin modernizarea Portului Sulina se va introduce conceptul Green Port
Obiectivul principal al proiectelor de modernizare a Portului Sulina constă în adaptarea infrastructurii portuare pentru a face față cererii în creștere de transport maritim și fluvial, sporind eficiența și siguranța operațiunilor. În plus, în etapele viitoare, Administrația Zonei Libere Sulina intenționează să introducă conceptul de Green Port. Acest concept presupune dezvoltarea unor soluții ecologice, precum instalarea de stații de cogenerare a energiei verzi și utilizarea hidrogenului activ drept combustibil pentru o flotă navală sustenabilă. Aceasta va contribui semnificativ la reducerea emisiilor de carbon în zona protejată a Rezervației Biosferei Deltei Dunării.
Administrația Zonei Libere Sulina vrea să ofere localnicilor locuri de muncă stabile
„Proiectele de importanță strategică pentru transportul fluvial din România reprezintă o oportunitate excepțională de dezvoltare pentru orașul Sulina și întreaga regiune a Deltei Dunării. Implementarea acestora va contribui la crearea de locuri de muncă stabile, în special pentru tinerii care au plecat în căutarea unor locuri de muncă mai bune și care vor avea posibilitatea să se întoarcă acasă. În prezent, majoritatea locurilor de muncă din zonă sunt sezoniere și concentrate în sectorul turismului, care funcționează doar 5-6 luni pe an. Aceste investiții vor permite diversificarea economiei locale și vor oferi perspective de creștere durabilă.”, a declarat Dragoș Ioniță, Directorul Administrației Zonei Libere Sulina.
Administrația Zonei Libere Sulina, care va coordona modernizarea Portului Sulina, funcționează sub coordonarea Consiliul Județean Tulcea, prin care dezvoltarea strategică a portului Sulina este integrată în dezvoltarea urbană a orașului Sulina. Administrația Zonei Libere Sulina este o regie autonomă care administrează o suprafaţă de 175,5117 ha, inclusă în intravilanul oraşului Sulina, compusă dintr-un număr de 2 perimetre, amplasate atât în zona oraşului, cât şi în jurul bazinului maritim de tranzit.
CITIȚI ȘI: Ministerul Economiei cumpără un teren de la Ministerul Economiei (oficiuldestiri.ro)