Conform datelor publicate, miercuri, de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), ponderea mașinilor electrice pe piaţa auto din Europa a depăşit în luna august, în premieră, pragul de 20%.
În același timp, aceleași date arată că vânzările de automobile pe Bătrânul Continent au crescut pentru a treisprezecea lună la rând.
Câte mașini electrice s-au comercializat în Europa în luna august
Concret, cu o creştere de 118,1% a vânzărilor în ritm anual, cele 165.165 de automobile electrice reprezintă 21% din numărul total al automobilelor înmatriculate în luna august în UE. Astfel, au fost depăşite pentru a doua oară înmatriculările de mașini diesel.
Lider la vânzări rămân automobilele echipate cu motoare pe benzină, care în luna august au avut o pondere de 33%, mai mică decât cea din august 2022 (38,7%).
ACEA, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că, în august, au fost înmatriculate 904.509 de mașini în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia). Este vorba despre o creştere cu 20,7% comparativ cu aceeași lună din 2022.
În același timp, piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 21% în ritm anual, atingând pragul de 787.626 de unități. Majoritatea pieţelor au înregistrat creşteri de două cifre, inclusiv primele trei mari pieţe auto: Germania (37,3%), Franţa (24,3%) şi Italia (11,9%). În România, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 2,8% în ritm anual în luna august, până la 12.891 de unităţi, transmite Agerpres.
Cum s-a comportat marca Dacia?
Automobilele echipate cu propulsoare pe motorină nu mai dețin decât 12,5% din piaţa europeană, în scădere faţă de 16,1% în luna august a anului trecut. Ponderea automobilelor diesel a scăzut în pofida creşterii înmatriculărilor de astfel de mașini în Germania (9,2%) şi ţările din Europa Centrală şi de Est, în special în Slovacia (22,6%) şi în România (19,4%).
În topul marilor constructori, grupul Volkswagen este în continuare lider de piaţă, cu 27% din vânzările totale în luna august (209.500 unităţi). Germanii sunt urmați de grupul Stellantis (17%) și grupul Renault (9,5%). În cea de-a opta lună a anului curent, Renault a vândut 91.413 de autoturisme, dintre care 36.418 de unităţi au fost modele Dacia, în creştere cu 7,6% în ritm anual.
Marca românească a vândut în intervalul ianuarie-august, în Uniunea Europeană, 351.905 de automobile, cu 23,6% mai mult decât în perioada similară din 2022.