Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Font ResizerAa
  • HOME
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Pamfletul zilei
  • SPECIAL
    • Analiză
    • Interviuri
    • Anchete
    • Reportaje
  • POLITICA
  • BUSINESS
  • LIFE
    • Horoscop
    • Entertainment & Showbiz
    • Cultură
    • Style
    • Health & Fitness
    • De gustibus
    • Casa și grădina
  • SPORT
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Alegeri 2025
    • Stiri despre Nicusor Dan
    • Stiri despre George Simion
Font ResizerAa
Oficiul de ȘtiriOficiul de Știri
Search
  • Breaking News
  • Pamfletul zilei
  • ACTUALITATE
    • Extern
    • Lumea de lângă noi
  • Special
    • Anchete
    • Reportaje
  • Alegeri 2025
  • Politică
  • Business
  • Life
  • Sport
  • OPINII
  • Gica Contra
  • Echipa
  • Telefon: 0799007711
  • Email: office@oficiuldestiri.ro
Follow US
Oficiul de Știri > ACTUALITATE > Extern > ACEA: Normele Euro 7 vor scumpi mașinile cu cel puțin 2.000 de euro
ACEA: Normele Euro 7 vor scumpi mașinile cu 2.000 de euro

ACEA: Normele Euro 7 vor scumpi mașinile cu cel puțin 2.000 de euro

De Mihai Morcovescu Publicat 2023-05-25
Distribuie

Trecerea la noile norme Euro 7 pentru emisiile automobilelor noi ar duce la creșteri directe ale costurilor de 4 până la 10 ori mai mari decât cele estimate de Comisia Europeană, potrivit ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).

Contents
Normele Euro 7 ar trebui să intre în vigoare în iulie 2025Cu cât s-ar scumpi mașinile odată cu normele Euro 7UE are cele mai stricte standarde din lume

Practic, potrivit directorului general al ACEA, viitoarele norme de poluare vor scumpi în medie mașinile cu peste 2.000 de euro. În același timp, acestea nu vor aduce beneficii asupra mediului înconjurător pentru care erau menite.

Normele Euro 7 ar trebui să intre în vigoare în iulie 2025

ACEA: Normele Euro 7 vor scumpi mașinile cu 2.000 de euro

Comisia Europeană a prezentat în 2022 propunerile referitoare la viitoarele norme Euro 7, care ar urma să intre în vigoare în iulie 2025, dar până acum au dat naștere la o serie de controverse.

Astfel, producătorii de automobile, care de o bună perioadă încoace au investit sume mari în electrificare, se tem că, odată cu introducerea normelor Euro 7, vor fi nevoiți să investească în motoare termice.

În același timp, înalți oficiali din industrie nu văd cu ochi bun aceste reguli. Spre exemplu, ministrul Transporturilor din Cehia, Martin Kupka, este de părere că „în forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă”. La rândul său, Sigrid de Vries, directorul general al ACEA spune că normele Euro 7 nu vor aduce nici un beneficiu, ba dimpotrivă.

În opinia acesteia, normele Euro 7 vor crește costurile de producție ale mașinilor, dubițelor, camioanelor și autobuzelor. Ele nici nu vor aduce beneficii asupra mediului înconjurător pentru care erau menite.

Cu cât s-ar scumpi mașinile odată cu normele Euro 7

ACEA
Foto Frontier Economics

Un studiu realizat de Frontier Economics calculează costurile per vehicul la aproximativ 2.000 de euro pentru mașini și camionete cu motor termic și aproape de 12.000 de euro pentru camioanele și autobuzele diesel.

Aceste cifre sunt de 4 până la 10 ori mai mari comparativ cu estimările Comisiei Europene privind trecerea la normele Euro 7. Aceste estimări vorbeau despre o creștere cu 180-450 de euro la mașini și camionete și 2.800 euro pentru camioane și autobuze. Estimările cuprind doar costurile directe de producție, în primul rând pentru echipamente și investiții.

Costurile suplimentare nu corespund prețurilor de achiziție. În schimb, cresc și mai mult prețurile pentru utilizatorii finali. Prin urmare, creșterile de preț ar fi probabil mai mari decât cifrele citate în studiu.

UE are cele mai stricte standarde din lume

Cu normele actuale Euro 6, Uniunea Europeană are cele mai cuprinzătoare și stricte standarde din lume pentru emisiile de poluanți, precum NOx și particulele. Gazele de eșapament sunt la un nivel abia măsurabil datorită tehnologiei de ultimă generație.

„Industria auto europeană se angajează să reducă în continuare emisiile în beneficiul climei, mediului și al sănătății. Cu toate acestea, propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a face acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului la un cost extrem de ridicat”, este de părere Sigrid de Vries, director general ACEA.

„Se vor obține beneficii mai mari pentru mediu și pentru sănătate prin tranziția la electrificare, înlocuind vehiculele mai vechi pe drumurile UE cu modele Euro 6/VI”, a mai spus aceasta.

Pe lângă costurile directe, normele Euro 7 vor declanșa costuri indirecte, cum ar fi un consum mai mare de combustibil. Pe durata de viață a unui vehicul, acest lucru ar putea crește costurile cu combustibilul cu 3,5% – în valoare de 20.000 euro suplimentară pentru camioanele pe distanțe lungi și 650 euro pentru mașini și camionete.

Aceste costuri indirecte, care sunt ignorate în evaluarea de impact a Comisiei Europene, vin pe lângă costurile directe. Acestea s-ar adăuga la costul total al deținerii unui vehicul, punând presiuni financiare suplimentare asupra consumatorilor și întreprinderilor. Și asta, într-un moment de inflație ridicată și de creștere a prețurilor la energie.

Similare

author avatar
Mihai Morcovescu
See Full Bio

Loading RSS Feed

Puterea

Urmărește
Oficiul de Stiri

si pe Google News

ULTIMA ORA
Alegeri prezidențiale 2025. A picat netul în Londra
Alegeri prezidențiale 2025. A picat netul în Londra. Câți români au votat în diaspora
Hobby-uri utile: Activități care te relaxează și te ajută să evoluezi personal
5 capcane înșelătoare în antreprenoriat și cum să le eviți
Oboseala care nu trece, semne că ai o problemă mai gravă
5 greșeli în bucătărie care te pot îmbolnăvi zilnic
Taguri:ACEAcomisia europeanaemisii de CO2Euro 7norme de poluare
Distribuie acest articol
Facebook Email Print
Lasa un comentariu
  • Pingback: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Pamfletul zilei

Înainte de sezonul pepenilor românești, George Simion ne aduce Meloni din Italia

Înainte de sezonul pepenilor românești, George Simion ne aduce Meloni din Italia

Înainte de sezonul pepenilor în România, candidatul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) la alegerile prezidențiale, George Simion, a încercat să ne aducă…

Citeste mai mult
Și părerea ta contează

Sondaj

Va rezista coaliția condusă de PSD după alegerea unui nou Președinte al României?
VoteazaRezultate
- Advertisement -
Ne gasesti si pe
Social Media
FacebookLike
YoutubeSubscribe
Citeste si:
Numerologie: Ce spune ziua nașterii despre tine
Numerologie: Ce spune ziua nașterii despre tine
Ce spune casa în care trăiești despre tine și cum ești influențat de ambientul pe care ti-l generezi (partea 1) 
Mircea Badea, după ce s-a spus că a fost dat afară de la Antena 3: “Având în vedere că aseară…”
Nicușor Dan: originile și formarea unui olimpic internațional. CV-ul Primarului Capitalei
George Simion, un expert în „Crimele Comunismului”. CV-ul prezidențiabilului AUR
Unde muncește Mirabela Grădinaru și ce se va întâmpla dacă Nicușor Dan ajunge președinte
Alegeri prezidențiale 2025, turul II: Prezența la urne în Diaspora, ora 23:00
Cezar Osiceanu, chemat să dea cu subsemnatul după ce a cerut suspendarea lui Nicușor Dan. Printre acuzații, folosirea ilegală de fonduri și neglijență în serviciu
Pescobar anunță cu cine votează: “Eu am cruce la gât. Nu am volan pe dreapta”
Hai la vot!
Ad imageAd image
  • Termeni si conditii
  • Redactia
  • Despre
  • Cookies
  • Contact
© oficiuldestiri.ro