Potrivit celor mai recente date publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 33,5%, una dintre cele mai mari dintre toate mărcile comercializate pe continent.
Totodată, raportul ACEA arată că, în cea de-a zecea lună a anului curent, piața auto europeană a atins pragul de 1.039.253 de mașini comercializate în Europa (UE + EFTA + MB), cu 14,6% mai mult comparativ cu octombrie anul trecut.
Piața auto din Europa a crescut în luna octombrie cu 14,6%
În octombrie 2023, piața auto din UE s-a extins semnificativ, noile înmatriculări crescând cu 14,6%, până la 855.484 de unități. Aceasta a marcat a cincisprezecea lună consecutivă de creștere, cu majorări notabile în Franța (+21,9%), Italia (+20%) și Spania (+18,1%). În Germania s-a raportat o creștere mai modestă de la an la an (4,9%).
De la începutul anului, în Europa s-au vândut 8.795.017 de automobile, în creștere cu 16,7 procente comparativ cu perioada similară de anul trecut. Toate piețele au crescut în această perioadă, cu excepția Ungariei. Cele mai importante piețe au fost Italia (+20,4%), Spania (+18,5%), Franța (+16,5%) și Germania (+13,5%).
România se situează pe poziția 14 în UE, cu 122.104 de automobile noi înmatriculate, ceea ce se traduce printr-o creștere de 15,4% comparativ cu perioada similară din 2022. Dintre acestea, 12.886 unități au fost electrice și 36.703 hibride.
Volkswagen rămâne lider la nivel european în 2023
În clasamentul mărcilor, Dacia a înregistrat una dintre cele mai mai creșteri în această perioadă, de 33,5%. Astfel, cota de piață a mărcii de la Mioveni a urcat de la 3,8% în luna octombrie 2022 la 4,4% în aceeași lună din 2023. De la începutul anului, Dacia a vândut 464.902 de unități (+21,2%), ceea ce face ca producătorul autohton să ajungă la o cotă de piață la nivelul întregului an de 4,3%.
Volkswagen continuă să fie producătorul cu cele mai mari vânzări din Europa, cu 2.769.887 de unități (+21,7%) de la începutul anului. Compania din Wolfsburg are o cotă de piață de 10,5%, mult peste cotele unor constructori consacrați precum BMW, Mercedes-Benz, Audi, Skoda, Peugeot sau Renault.
Constructorul german este urmat de Grupul Stellantis, cu 1.831.653 de unități (+6%) și de Grupul Renault, cu 1.028.869 de unități (+21%), din care 464.902 de unități au purtat sigla Dacia (+21,2%).