CFR Infrastructură a primit o finanțare europeană de 672 milioane lei pentru trei proiecte de investiții foarte importante: modernizarea liniilor de tren din Portul Constanța, modernizarea și electrificarea liniei București – Giurgiu și electrificarea Magistralei 500 Dărmănești – Vicșani (frontieră Ucraina).
Din valoarea totală a finanțării, cea mai mare valoare o are modernizarea și electrificarea liniei București-Giurgiu, aproape 500 de milioane de euro, iar alte 125 de milioane pentru modernizarea rețelei CFR din Portul Constanța (4 oferte depuse). Aproape 50 de milioane de euro merg și către electrificarea liniei de 35 de km. Dărmănești – Vicșani, la frontiera cu Ucraina.
Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei București (inelul feroviar) Gara de Nord – Giurgiu (lungime 91 km) este finalizat (proiectant Baicons), iar Studiul de Fezabilitate pentru linia Dărmănești – Vicșani (tot cu Baicons) este deja predat.
Cele trei proiecte, cu finanțare din fonduri nerambursabile CEF – Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi -, aprobate de Comisia Europeană, au un rol esențial în dezvoltarea rețelei de căi ferate din sudul și nordul țării, la granița cu Ucraina, și vor contribui în mod direct la creșterea capacității de exploatare și de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de călători și de mărfuri.